söndag 8 februari 2009

Ny på bloggen!

Hej

Är helt ny på det här med bloggar.
Har ingen aning om vad man får och inte får skriva, eller hur man ska skriva.
Antagligen kommer jag vara anonym tills jag vet vad det innebär att blogga.
Hoppas ni har överseende med det.

Börjar så här i alla fall.

Följer Monica Antonssons, Ingrid Carlsqvists, daddys bloggar.
Tycker de skriver bra och engagerar sig i bra saker.

Jag tror på jämlikhet, men skulle aldrig kalla mig för feminist.
De extrema feministerna har förstört innebörden av det ordet för mig.

Är det någon som har tips på hur jag gör en intressant blogg så får ni gärna höra av er.

Lilla My

5 kommentarer:

  1. Hejsan Lilla MY.

    Helt okej att du är anonym tycker jag ;)
    Jag är också helt ny på det här med bloggar men blev lite nyfiken nu.
    Vill bara önska dig en bra dag och lycka till med ditt bloggande.

    SvaraRadera
  2. "Feminism är en intellektuell och politisk rörelse för kvinnans fulla ekonomiska, sociala och politiska jämställdhet med mannen", enligt Svenska Akademiens ordlista (2006).
    Jag kallar mig feminist och har väldigt lite gemensamt med ROKS, KOBRA etc.

    Jag är tacksam för de kvinnor som gått före (och blivit bespottade) för att de arbetat för kvinnlig rösträtt, kvinnors rätt att skilja sig, arvsrätt o.s.v. Dessa föregångare skulle antagligen vrida sig i sina gravar om de hörde ROKS!

    Du kan ju jämföra med att jag gärna skulle hissa svenska flaggan (om jag hade flaggstång) för att inte låta den bli en symbol för extremnationalister.

    Lycka till med bloggen!

    SvaraRadera
  3. Hej Systerdyster

    Jag är också tacksam för de kvinnor som gått före och blivit bespottade.
    Det är skönt att höra att det finns kvinnor som vågar skriva det du skrev i min blogg.

    Tyvärr så används ordet feminism i ROKS, KOBRAS och de andra militanta kvinnorörelsernas namn, och har därför fått(enligt mig) fel betydelse.

    Jag säger att jag står för jämlikhet för båda könen.

    Ha det bra

    Lilla My

    SvaraRadera
  4. Lilla My!

    Lycka till med bloggen. Av det jag läst hittills tycker jag att du skriver bra. Det behövs fler kritiskt tänkande bloggar i bloggosfären. Fler som inte bara nickar och tar emot när media- och makteliten basunerar ut sina budskap!

    SvaraRadera
  5. Medborgare X

    Tack : )

    Kul att några hittat till min blogg.

    Din blogg är en av dem jag följer och tycker du skriver vettigt och som sagt med kritisk tänkande.

    Ha det bra

    SvaraRadera