torsdag 26 februari 2009

Fråga till alla kvinnor!

Är alla män pedofiler, våldtäktsmän, satanister som utför ritualer med små barn?

Tror ni att eran pappa, bror, kusin mfl är och skulle utföra någon av de ovanstående sakerna på ett barn, kvinna?

Jag vet att många kvinnor, alltför många blir våldtagna och misshandlade i hemmet och ute på gatorna.

Det innebär dock inte att alla män är sådana!
Många män skulle aldrig kröka ett hår på en kvinnas eller ett barns huvud.
Det vet de flesta av oss kvinnor i Sverige.

Det jag inte förstår är hur vi alla kan se på utan att göra något när ROKS spyr sin galla över männen??? För mig helt ofattbart!

Jag tänker försöka göra något åt det, vet inte hur än bara.. : )

Kan inte ni som är inne på sidan svara på frågan om ni tror att kvinnoföreningarna har rätt angående männen här i Sverige.

2 kommentarer:

  1. Du skriver om ROKS i varje inlägg och det verkar inte som att du gillar dem. Jag är kanske lite dåligt påläst när det gäller deras syfte och verksamhet.
    Kan du förklara och berätta om dem?

    SvaraRadera
  2. Till Anna

    Nej jag gillar inte ROKS, KOBRA och andra kvinnoföreningar som går ut med att alla män är djur, våldtäktsmän mm. Allt detta utan grund. Alla män kan inte vara våldsmän.
    Jag själv och de flesta kvinnor i Sverige är bevis på detta.

    Jag hoppas dock att det finns kvinnoföreningar som vill ha jämställdhet på lika villkor.

    Jag håller fortfarande på att kolla runt för att själv lära mig mer om dessa kvinnoföreningar och för att se om jag hittar några som är bra.

    Kommer mer när jag själv kan mer, nu skriver jag mest min åsikt om sånt jag läser om i tidningen, tv, andras bloggar mm.

    Försöker vara kritiskt till människor som påstår att "alla är". För mig är det ofattbart att dra alla över en kam. Speciellt när det gäller allvarliga saker som våld mot kvinnor och barn.

    Hoppas du fick något så när svar.

    : )

    SvaraRadera