lördag 2 januari 2010

Inte den vassaste kniven i lådan : )

Nu får jag fått höra ännu ett glåpord.
"Lilla My är inte den vassaste kniven i lådan"
Denna gång skrivs de på Marina Engans blogg av Berit .
Marina svarar med att
" Hon kanske ska önska sig en knivslipare i julklapp..."
Detta efter att jag ställde några enkla frågor till Marina om hennes namninsamling om "Matilda".

Hon svarade på dessa frågor, men följdfrågorna lät hon bli att svara på eftersom hon är allergisk mot falskhet och fick utslag.
Därför kollade hon upp mig eller fick info och upptäckte att jag har skrivit om henne och att jag inte tycker det är ok med namninsamlingen, och annat hon gör.
Detta eftersom jag anser att Marina omöjligt kan ha all information angående fallet.

Hon gjorde mig äran att skriva ett inlägg enbart tillägnat mig: Svar till Lilla My : )
Tack för den äran Marina.

Tyvärr visar det bara ännu tydligare att den uppfattning jag fått om henne är sann.
Som vanligt kör hon på som vanligt och stoppar kommentarer för att som hon skriver:
" Så för att tillfriskna har jag satt bloggen i karantän så ingen falsk liten ärta ska smitta ner den igen"

Jag måste vara en stor smittspridare eftersom hon sätter den i karantän : )
Kanske var det fler som ville ha svar på följdfrågor som hon tyckte var jobbiga, vem vet.

Jag tycker att det är kul att de börjar med glåpord så fort de inte har fler argument att komma med, och sätter in karantän på bloggen....
Att istället svara på frågor och bevisa att hon har rätt är tydligen inget alternativ.
Vilket för mig är konstigt.
Vet jag att jag har rätt i en så viktig aktion som Marina påbörjat, skulle jag göra allt för att bevisa för dem som protesterar att jag har rätt.

Tydligen har hon inte riktigt så mycket på fötterna som hon påstår.
Tyvärr har redan alltför många människor skrivit på namninsamlingen utifrån det hon skrivit som skäl till att hon startat den.
Hoppas fler och fler av dem kräver svar från Marina om bevisning på hennes påståenden.
Då sätter hon väl namninsamlingen i karantän också : )

Även en L och anonym skriver hätskt på mitt tidigare inlägg och med krav på att jag ska svara på deras påhopp.
Har skrivit att jag ska svara nu efter nyår, men har starka funderingar på att skita i det.
Eftersom jag funderar på varför jag ska svara folk som är otrevliga och dryga

Till slut vill jag önska alla en god fortsättning : )
Hoppas det nya året för med sig mer glädje och mindre sorg för alla...

14 kommentarer:

  1. Vi är många som tycker du är vass, Lilla My.
    Bry dig inte om Marina Engan. Hon suger.

    SvaraRadera
  2. Du är tillräckligt slipad och vass.
    Du ser flera sammanhang långt bättre än många, du och vågar ifrågasätta efterlysa vad man bygger sina sk. "Sanningar" på.

    Så klart finns det minst två versioner som skall granskas och analyseras.

    Så ibland gör det nog inget om det tar lite tid då man täljer fram hela bilden.

    Den kommer ju fram förr eller senare.

    Leroy

    SvaraRadera
  3. Ja, du vet ju att jag tycker att du kan ignorera dem som inte kan föra ett anständigt samtal. Skit i dem som spottar och fräser. Varje svar triggar dem bara till fler oförskämdheter. Du har ingen skyldighet att bemöta detta.

    SvaraRadera
  4. Tack Monica, Leory och Maria : )

    Det är trevligt med några som skriver något uppmuntrande också.

    Som tur är så vet jag vart jag står, och ser igenom dessa påhopp och glåpord.

    Det jag inte förstår är vad de är så rädda för?
    Eftersom de anser att en kvinna som står upp för rättvisa för alla, är så farlig att hon måste tryckas ned?
    Se hur Ingrid och Monica mm blir behandlade för sina åsikter om en rättvis behandling för alla människor...

    SvaraRadera
  5. Jag tycker du skriver bra och har ärliga och raka åsikter.
    Helt i motsats till den sanslöst tragiska Engan som enbart är tröttsam i sitt behov av uppmärksamhet och i sitt slirandet med sanningen.
    Arbetar för barnens bästa.
    Pyttsan!
    Engan gör det hon gör för Engan och ingen annan och den som inte ser det är mer än blind.

    Fortsätt du att föra fram dina tankar och ägna inte den minsta lilla tanke åt att patetiska Engan och hennes följe inte begriper nåt. Sorgligt är det men det är också en mycket sorglig samling vi ser när vi ser Engan och hennes lilla skara. För liten skara är det hur de än låtsas något annat.

    Åsapåsa

    SvaraRadera
  6. Åsapåsa
    Tråkigt men helt sant : )

    SvaraRadera
  7. Du skulle vinna en hel del på att använda subjekt, objekt och predikat i dina meningar.

    SvaraRadera
  8. Anonym 17:02

    Tack för tipset : )
    Antar att det inte var i all välmening, men tack ändå : )

    SvaraRadera
  9. L är lite kul. En svada som tyder på desperation. Vi ses/g

    SvaraRadera
  10. Du har nog rätt i den analysen av L : )

    SvaraRadera
  11. Har läst igenom en del av desa människors kommentarer.

    Skit i dem!
    Dessa troll är bara ute för att jävlas. De har ju inte en vettig åsikt. Det är bara påhopp och spy galla dom ägnar sig åt.
    Kan det vara Engan och kompani tro?
    I alla fall stämmer det med desperationen och avsaknaden av tanke och empati. Verkar vara i ständig affekt också och det tyder ju också på desperation.

    Idioter behöver man aldrig bry sig att säga emot, det gör dom så bra själva

    / Bernt

    SvaraRadera
  12. Kan någon tala om hur jag gör för att kunna skriva under mitt vanliga nick?

    SvaraRadera
  13. Tror att du måste välja vart du ska logga in under "kommentera som" och sen skicka kommentar. Då kommer inloggningsmöjligheten upp.

    Bernt
    Håller med dig : )

    SvaraRadera
  14. Bra, vassa Lilla My!

    Keep up the good work!

    Allt gott/KB

    SvaraRadera