onsdag 23 december 2009

Nu räcker det!

Nu har ännu en pappa nästan mist livet och gett upp hoppet om att någonsin få bygga upp en bra kontakt med sitt barn igen.
Ett barn som mamman anser att hon äger, och enbart hon.

Hon anser inte att pappan som dottern älskar ska finnas med eftersom han tar plats från henne i dotterns hjärta.
Det är inte kärlek mamman känner för sitt barn, när hon förvägrar dottern kontakten med pappa, storebror, farmor mfl på pappas sida.

Jag tror den mamman och alla andra mammor som hindrar kontakt med papporna, inte kan känna kärlek för någon annan än sig själv.
De förstår inte att barn älskar sina föräldrar utan förbehåll.
Det finns plats för alla i deras hjärtan.

Hur många pappor ska behöva mista livet innan folk förstår att det är något som är åt helvete snett i vårt samhälle.

Att pappor diskrimineras, hånas, utpekas som pedofiler/våldsmän och förhindras att vara delaktiga i sina barns liv, och det är något de ska acceptera och bara hålla tyst om.

De får absolut inte skriva om det på en blogg, då tar det hus i helvete bland soctanter, barnahus, överlevare,mammaförsvarare och rabiata feminister.

Då är de ännu mer olämpliga som pappor, eftersom de skriver om sina barn.
Myndigheterna gör allt som står i deras makt att få papporna att sluta med bloggandet.
Eftersom de vill kunna fortsätta diskriminera pappor i vårdnadsmål utan insyn och så att papporna inte vågar protesterar på sina bloggar.
De försöker med allt, hot, anmälningar mm för att få ett slut på insynen.

Fram tills igår har de inte lyckats få bort Daddy, men igår gick det nästan deras väg.
Som tur gick det bra, han lyckades inte i sitt försök.
Det var några bloggare som reagerade blixtsnabbt och fick dit ambulans i tid.
Vilka för mig är riktiga hjältar..
Det finns fler hjältar bakom kulliserna som arbetar för att hjälpa Daddy, för att han ska orka blir frisk för sin egen och sina barns skull.

Gå in på Monica Antonsson, medborgarperspektiv, Ann-Maris blogg mfl så kan ni läsa med om Daddy och om hur vi kan hjälpa honom.
Gå även in på Daddys egen blogg och läs vad han skrivit om sin kamp.

31 kommentarer:

  1. Hoppla, hoppla..

    Detta inlägg är daterat 23/12-09..

    Hmm..

    /L

    SvaraRadera
  2. L
    Hittar du inget annat att gnälla över?

    Jag började skriva ett annat inlägg den 23/12 som jag inte skrev klart, och när det med Daddy hände raderade jag texten och skrev om Daddy istället.

    Inget konstigt med det!

    SvaraRadera
  3. L

    Det enda du kunde reagera på var att datumet var innan det som hände Daddy.
    Du reflekterar ingenting över att ännu en pappa nästan dog pga diskriminering, lögner mm.

    Det visar ännu en gång hur du tänker, och det är inte på andra människors hälsa och välstånd.

    SvaraRadera
  4. Men snälla lilla människa.

    Vad vet du för övrigt om mina reaktioner? Har jag delgivit dig någon av dem?

    Nej! Det har jag inte!

    Du har fått flera svar av mig som du inte publicerar. Så vakna till lite och kör med öppna kort!

    /L

    SvaraRadera
  5. Och, btw.. Jag är jävligt trött på dina korkade. oinsatta påhopp på människor som du öht inte känner.

    För att vara ärlig.. Du har inte tillfört en vettig grej till att "hjälpa" Daddy ur den felväg han valt. Han är helt besatt av att hitta syndabockar för sin egen situation. Bla du har hejjat på honom. Det är för jävligt, hur ni som kallar er hans vänner inte har hjälpt honom att jobba mot acceptans, sans och balans. Nu kommer ni med pengar.

    Berätta för mig hur pengar kommer lösa hans psykiska problem, hans relation med dottern, samt dotterns mamma? Berätta också för mig om hur ett självmord skulle hjälpa hans barn? Vad har Robin för värde hos sin pappa som är beredd att ta livet av sig för bristen av kontakt med dottern.

    Hur är det att växa upp med en pappa som är psykiskt nedbruten och självmordsbenägen? Daddy skriker högst av alla om hur skadade alla barn blir av att växa upp utan pappa. Okej... Vad var det han försökte utsätta sin son för på julafton? En skada för livet, enligt Daddy själv. Jahaja.. Det vittnar om en egosyn som sällan skådats.

    Och det är ju fint att ni, runt Daddy, nu börjar reagera på om ev Robin "råkar" läsa sin pappas "rop på hjälp". Nu ska ni rädda Robin från att läsa det. Det är så naivt och vidrigt med utlämningen av barnen på nätet, som Daddy gjort, med sina egna och med andras barn, utan att skämmas en sekund. Nu kommer verkligheten ifatt, barn... Daddys egna son riskerar att utsättas för att andra "informerar" honom. Klasskompisar, vars föräldrar har läst Daddys blogg. Grannar som läst och måste prata om det. You name it!

    Ni har inte fattat att Daddy har klart psykiska problem. Själmordsförsöket var inget självmordsförsök. Det var ett rop på hjälp. Man skriver inte ett avskedsbrev på nätet om man menar allvar. Hur många "räddare" som helst finns ju där.

    Jag klandrar inte Daddy. Var och en måste själva få bestämma om de vill leva eller dö. Vi är ändå vuxna människor. Men att skylla hans val på alla andra är ingen hjälp. Nå återgår bara till "beroende & medberoendemönstret".

    Och ni "påhejjare" får säga vad ni vill. Man hänger inte ut andra människor på nätet. Det finns inget försvar, ingen ursäkt och inget sunt förnuft för att agera så. En förälder som har så lite intigritetstänk ska bli ifrågasatt. Och det gäller både mammor och pappor.

    Och pådyvla inte mig egenskaper som jag inte har. Jag är betydligt mer jordnära. altruistisk, kärleksfull och omtänksam än de flesta andra. Och jag har inget manshat öht. Så ge dig med dina fega påhopp. Där du vägrar vissa inlägg. Och tar in andra. Om du tror du ska få mig att framstå som en idiot med det betendet, så har du fel. Det är bara du som generar dig själv.

    /L

    SvaraRadera
  6. L

    Oj oj vad du tar åt dig : )

    Först och främst lägger jag ut alla kommentarer som inte innehåller påhopp på andra, vilket jag är tydlig med.

    Tror inte att jag skippat ett enda inlägg från dig ännu, så snacks inte skit.

    Enligt dig är det en felväg att kämpa för sina barn.
    Ja! Det får stå för dig, och jag är inte förvånad över all skit du slänger ur dig här.
    Eftersom du visar överallt där du skriver att du endast ser din egen verklighet som den enda rätta.

    Det är inte så bra att anklaga någon för att ha psykiska problem. Jag anser att det är förtal, eftersom vi båda vet vem Daddy är i verkliga livet.

    Mer jordnära, kärleksfull och omtänksammare än de flesta??
    Jag måste skratta lite : )
    Det är inte den bilden du ger med dina kommentarer, de står för sig själv.

    Är man allt det du tillskriver dig själv, behöver man inte betona det i varje mening för att övertyga sig själv och andra.

    Är man omtänksam mm brukar det räcka till alla människor, men du har inte det i dig. Tyvärr!

    Så lev ditt liv du, men gå inte omkring och tro att du är allt det du tillskriver dig själv.

    SvaraRadera
  7. Men Lilla My!

    Du har låtit bli att lägga in ett flertal inlägg, där jag ifrågasatt dig.

    Tar åt mig? Knappast! Jag har ingen personlig anknytning till dig och således läser jag vad du skriver, har en åsikt och svarar därefter. Vad är det som får dig att tro att du skulle kunna påverka mig personligt?

    Påhopp? Är det samma sak som en avvikande åsikt för dig? Då förstår jag!

    Ja, jag anser att du och ett flertalet andra har drivit Daddy in i tillståndet han befinner sig nu. Ni har hejjat på honom trots att underlagen varit så personligt vinklade att det ibland varit rent snurrigt. Det har blivit en fight med väderkvarnar. Det kan matta ut vem som helst. Energin och verklighetsuppfattningen tar slut. Vilket tycks ha skett med Daddy. Har man lite empati och förståelse för sina vänner i den sitsen så försöker man hjälpa dem ur det.

    Det går att arbeta med situationen på helt andra sätt. Tro mig!

    Min verklighet? Vad vet du om den? Och hur kan du vara så säker på att jag har fel? Förmodligen har jag lite mer erfarenhet av Daddys problematik än vad du har. Du har inte ens barn. Så ge dig nu!

    Om du anser att Daddy, inte är psykiskt knäckt så får det stå för dig. Daddy har väl själv ropat på hjälp den 24/12-09. Vad är det du inte förstår?

    Ja du... Lilla My. På det stora håller jag helt med dig. Att sätta epitet och diagnoser på andra är verkligen något man ska vara försiktig med. Dock kan jag nog säga att du borde gå till dig själv och begrunda vad du själv skrivit om de sk överlevarna. Som man ropar får man svar. Och just i Daddys fall så har han ju själv utlämnat sitt mående i bloggen. Anser du att det är förtal? Polisanmäl då! Inte svårare än så!

    Hur du kan läsa in att "jag slår mig för bröstet" i varje mening, säger mer om din läsförståelse, än om mina intentioner. Du tillskrev mig egenskaper som jag öht inte har. Och som vanligt svarar jag. Vad är du inte förstår?

    Du går till personangrepp på mig. Och jag svarar. Vad är det du inte fixar i det? Jag behöver inte ditt godkännande för att leva som en omtänksam, lyssnande medmänniska. Det man ger får man tillbaka. Och jag vet precis vilken väg jag valt att leva. Och det är INTE en bitter, hatisk tillvaro. Och jag tror att mina vänners omdömme om mig väger tyngre än dina ord. Eller?


    En intressant reflektion är att du sällan svarar på frågor. Varför? Ist går du till personangrepp. Märkligt!´

    Så.. Vad anser du om att ni "Daddyanhängare" hetsat Daddy till outa sig själv och utlämna sina/andras barn på nätet? Inser du Robins utsatthet i sin pappas val? Finns det någon efterklokhet i historiens utveckling?

    /L

    SvaraRadera
  8. Fantstisk att du orkar "L"!
    Det är svårt att hitta någon vett och sans i den här bloggen. Människor som inte själva har barn brukar gärna utropa sig till de mest kunniga inom området.
    Lite kul!
    Jag har försökt kommentera här förr men man får bara personangrepp till svar så det var ingen idé att fortätta.

    Ett tips till dig "Lilla My" är att börja tänka i stället för att bara tycka.
    Tycka kan vilken idiot som helst göra men tänkandet klarar inte alla av.

    SvaraRadera
  9. Oj oj oj!
    Att ni orkar hetsa upp er så för ett datum till att börja med och sedan påbörja ert attackerande om allt som ni bara hittar.

    Tydligen är det fel att anse att alla människor har ett lika värde enligt er.

    Vett och sans är enligt er att spy galla på de pappor som kämpar för sina barn och alla andra som anser att barn inte är en ägodel.
    Även på dem som anser att mammor inte alltid är det bästa för barnen.

    Att barn har rätt till båda sina föräldrar är för mig en självklarhet, men tydligen inte för er.

    Att bara för att man fött ett barn inte automatiskt blir en bra mamma. Vilket ni verkar tro.

    Om jag har egna barn eller inte hör faktiskt inte hit.
    Vet inte om jag någonsin pratat om "mina barn" här, så jag vet inte hur ni fått fram information om jag har barn eller inte.

    Ni kanske anser att de soc kärringar som inte har barn, inte ska få utreda familjer med barn. De har ju inte barn, så det fattar ju ingenting.. Eller?

    Daddys psykiska problem som du kallar dem, kommer helt enkelt från att stångas med myndigheter, soc kärringar, en mamma som inte fattar att barn behöver båda sina föräldar mfl.
    Detta har han gjort i flera år, och hur många orkar det?

    Psykisk utmattning skulle jag kalla det, vilket vem som helst kan hamna i.

    Självklart vet även jag att det var ett rop på hjälp.
    Det som stör mig är att han hamnat där pga den behandling han blivit utsatt för.

    Lägg ner nu.
    Försök hitta lite empati för andra människor än bara de som håller med er och era åsikter.

    Jag har inte så många som kommenterar här, så jag vet att jag inte tagit bort någon kommentar.
    Jo en av misstag, men då skrev jag och bad den personen att skriva igen.(lika bra att förtydliga det annars påpekar ni väl det också)

    Tack för tipset anonym, men jag tänker en hel del och tycker också.
    Vilket jag anser är min och allas rättighet.
    Sen att du inte anser att mina tankar är rätt, får stå för dig.

    Alla får gärna tycka här, men inga påhopp på andra människor.
    Med påhopp menar jag fula ord och personangrepp mm.
    Då kommer den kommentaren inte in.

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Humm..

    Jag har inte hetsat upp mig för ett datum. Andre skribenten har inte skrivit en bokstav om det. Varför ältar du om det? Dimridå?

    Alla människor har lika värde. Var har du läst att jag inte anser det?

    Spy galla på pappor som kämpar för sina barn? Jag har inte diskuterat "pappor i allmänhet". Jag diskuterar Daddy, som ditt inlägg handlade om. Är du full?

    Alla barn har rätt till båda sina föräldrar. Dock har inte alla föräldrar rätt till sina barn. Ma & Pa som begår misshandel, övergrepp på sina barn har förverkat sina rättigheter. Det är min åsikt.

    Tagga ner nu. Läs inte in saker jag aldrig sagt, skrivit, tycker eller tänker. Du kan väl inte på fullt allvar mena att jag ska besvara saker/påhopp från dig. Det finns ingen grund för dina fantasier, om vad jag verkligen skrivit.

    Vad det gäller familjerättsutredarna så bryr jag mig föga om de har barn eller ej. Jag ska inte utreda dem! Däremot förutsätter jag att de har en gedigen utbildning och erfarenhet. Till skillnad från mig och dig. Förstår du inte skillnaden så ta reda på fakta. Att kalla dem käringar är mer till din nackdel än till deras nackdel. Hur stor egen erfarenhet har du eg?

    Det är DU som ibland säger att du har barn och ibland inte. Som sagt, ska man ljuga vill det till att man har ett bra minne. Det har du uppenbarligen inte...

    Nu är ju jag ingen doktor. Är du? Eller är det mer okej att du diagnostiserar utmattning än att jag gör det? Läs vad jag skrev.. Om igen tills du fattar.

    Stör dig? Jag tycker du ska fundera på att det nu, tex är FK, skattemyndighetens och arbetsförmedlingens fel att Daddy hanmat där han är. Tidigare var det mammans, soc, polisen, FR, TRs mfl fel att Daddy var så nedbruten. Se mönstret och hjälp Daddy att hjälpa sig själv.

    Saktten kan inte kommit som en överraskning, samma sak med advokatkostnaden. Och det är, i sammaamhanget inga stora kostnader. Tro mig.

    Daddy kan, som alla andra som pluggar ta studielån och etraknäck. Vad han öht är sjukskriven för är svårt att förstå. Ja ..inte just nu, de senaste dagarna, men innan. Att ha ett galet ex är ingen sjukdom.

    Jag har empati. Jag skulle aldrig hetsa en vän, som bla du varit med att göra. Det är inte empati, det är okunskap.

    Personlig påhopp förekommer ganska mycket från dig, Lilla My. Som bloggägare så har du ansvar för tonen, tänk på det!

    Som jag tidigare skrev så finner jag det underligt att du inte svarar på frågorna runt dina uttalanden. Varför?

    /L

    SvaraRadera
  12. Okej Lilla My

    Jag är en överlevare som inte är riktigt klok.

    Berätta mer! Det du skriver inne hos Maukonen? om mig antyder att du vet mer om mig själv än vad jag själv vet. Berätta!

    /L

    SvaraRadera
  13. Aha, nu ser jag vad som är i görningen.
    Nu skall det vändas å det snaraste.
    Nu när ni som jobbar för barnen dvs det ni tror att ni gör fått motstånd som är betydligt mer genomarbetade så skall det till med storsläggan.

    /L, du måtte ha mycket fritid som springer runt här och där och försöker rädda det du kan.

    Dina inlägg vänder hit och dit och du verkar ha synnerligen svårt för att bestämma dig.

    Ena stunden si och andra stunden så.

    Ett tag kunde jag nästan se ett avsnitt i ditt inlägg som ett rent kopiat från en annan användare - för inte är det väl så att du smyger runt i olika skepnader - eller, smygis där.

    Eller är det så att ni pratar i hop er, nu när ni måste enas i fruktansvärt fula atacker och då menar jag FULA.

    Du talar om att skydda Jockes son, men inte ett ord om hur DU skulle kunna göra för att skydda honom då du skriver vitt och brett om vilken dålig människa Jocke är och trycker ner honom ännu mer nu än innan när du har en så otroligt bra anledning (enligt dig) att få honom att framstå som en mycket dålig pappa.

    Dubbelmoralens moder är vad du är.

    Att du skulle äga den omtanken och empatin du säger dig ha döljer du väldigt väl.

    Du är en hyena.

    SvaraRadera
  14. Lilla L

    Du ser spöken på ljusa dan.
    Just nu har jag inte tid att argumentera med dig, så du får vänta på svar på dina påståenden och argument.

    SvaraRadera
  15. Det ser även jag fram emot Lilla My.:D

    /Anonym som inte är "L" (bäst att vara tydlig här)

    SvaraRadera
  16. All heder åt er som orkar ta fighten med Lilla My. Lilla My AKA Bonusmamma som tagit som sin livsuppgift att ta över män som andra kvinnor ratat. Stackars Lilla My som får ta hand om smutsiga overaller som barnens biologiska mammor inte ids tvätta utan lämpar över på Lilla My.

    Vad jag undrar är vad du, Lilla My, lägger för betydelse i ordet ödmjukhet?
    Du får inte tjuvtitta i SAOL - handen på hjärtat, upplever du dig verkligen som en ödmjuk person i ordets rätta bemärkelse?

    Och kolla här:

    http://sv.wordpress.com/tag/lilla-my/

    Du har fått en alldeles egen blogg tillägnad dig! GRATTIS!

    SvaraRadera
  17. Anonym 15:13

    Ha ha du är ju riktigt rolig...

    Du har nog tjuvkikat för egen del så att du kan gå runt och säga att du är en ödmjuk person.
    Någon kan ju faktiskt fråga vad ordet betyder, och då är det bra att du vet vad det betyder.

    SvaraRadera
  18. Lilla My...människor som verkligen är ödmjuka brukar inte lida av ett sådant självhävdelsebehov så att de behöver påpeka det.

    I samma stund som man påtalar att man är ödmjuk förverkar man rätten att kalla sig det.

    SvaraRadera
  19. Anonym 15:13, det där att Lilla My inte skulle få tjuvkika i SAOL var en onödig uppmaning.
    Hon vet inte vad SAOL är och förstår inte vad det är hon ska kika i.

    I grunden tycker jag lite synd om Lilla My. En person som gör ner andra kvinnor bara för att de är kvinnor kan inte ha det så kul i sitt liv.
    En tjej som nedvärderar kvinnor spottar egentligen sig själv i ansiktet och har inte så höga tankar om sig själv.
    Sånt kan inte vara kul!

    SvaraRadera
  20. Anonym 16:36 och anonym 19:03

    Ja ja fortsätt skriv era flosker om ni vill, eftersom det bara är floskler, inget jag tar så mycket notis om...

    Jag tycker synd om människor av er sort.
    Ni har bara en tanke i era huvuden, dvs att spy galla på dem som inte tycker som er.

    I långa loppet kommer ni bara bevisa för alla att ni bara är ute i eget ärende.

    Fortsätt med det bara, ni gräver er egen grav.

    SvaraRadera
  21. Kan du/Madde inte bara svara på konkreta frågor? Ist att personangreppa och spy galla?

    /L

    SvaraRadera
  22. Nu tycker jag ännu mera synd om Lilla My!
    Var det det här du menade med att bemöta argument som du lovade göra?

    SvaraRadera
  23. Anonym 11:02

    Är du lite otålig??
    Det är nyår och jag har inte tid med några längre inlägg, men det kommer efter nyåret.

    Det tar lite tid att gå igenom L:s frågor, och jag vill inte missa någon, eftersom det blir ett himla liv på er då : )

    Oroa dig inte så mycket lilla vän, det kommer. Jag förstår att du sitter vid datorn i spänd förväntan, men du kan slappna av över nyår och försöka ha lite trevligt kanske :)

    SvaraRadera
  24. Ska du verkligen bry dig om att debattera med den självgoda L? Att du ens tar in hennes kommentarer, de tillför inget positivt. Jag slutade läsa dem för länge sedan, redan när hon härjade på Ingrids förra blogg.

    SvaraRadera
  25. Men lilla Mu..

    Om du inte läser in en massa skit om andras känslor mm, så skulle du ha tid och skriva om det vesäntliga.

    Himmla liv? Är detsamma sak som att vilja ha ordentliga svar på dina påståenden eller direkts lögner. Ja då förstår jag hur lite koppling du verkligen har mellan hjärna, hjärta och fingertopparna.

    Du börjar bli patetisk m din upphakning på andras känslor/göranden. Du har ingen aning om vad som döljer sig utanför vad som skrivs här.

    Så.. Svara bara på frågorna! Vad är problemet liksom?

    Madde.. Om inte en förälder skyddar sitt barn, varför ska jag då skydda det barnet? Jag skyddar mina barn. Vem skyddar Robin? Inte ens hans mamma & pappa. Illa! Lägg inte et i mitt knä. Tänk efter vad du vräker ur dig!

    Gott slut!

    /L

    SvaraRadera
  26. Vi är många som sitter och biter på naglarna i väntan på vad hela världens Lilla My ska komma med för svar på L´s svåra frågor.

    Att det tar sin lilla tid är helt okey, knivarna måste väl slipas först och sedan ska hissreparatören ta reda på varför hissen inte går hela vägen upp.

    Ödmjukhet var lite av en slamkrypare, ska erkännas. Ett epitet som människor gärna använder om sig själva av när de söker jobb. Men när det ställs på sin spets så har de inte en susning om vad varken de själva eller andra lägger in i begreppet.

    SvaraRadera
  27. Vem är det som har rättigheter barn eller föräldrar? Vem är det som ska ha ansvarstagande föräldrar, barn eller myndigheter?
    Då någon kan visa mig på soc någonstans i sverige som har en utvecklad kunskapsbas ang barn, föräldrar tala då om var den finns samt förklara utförlig hur den har det? I övrigt talar troligen statistiken vid domstol hur det är med ev diskriminering i vårdnadsfrågor.

    anders

    SvaraRadera
  28. Maria

    Jag tar inte åt mig av L:s kommentarer personligen.
    Tycker däremot L gör ett jättebra jobb i att få folk att fatta hur trångsynta människor som beter sig som L är.
    Därför släpper jag igenom L och L:s anonyma anhängare.

    L och Anonym 16:55

    För mig verkar det som anonym sitter och biter på naglarna i väntan på svar.
    L i min blogg bestämmer jag själv när jag vill svara eller inte, det är inget du kan påverka med dina glåpord.
    Jag kommer inte släppa igenom fler påhopp från er.

    L du säger att du skyddar dina barn, vem säger att det är på ett bra sätt för dina barn?
    Det du anser är bra kanske är dåligt för dem..
    Allt har två sidor....

    Anders
    Enligt det L och Anonyma skriver här är det bara deras rättigheter som gäller...
    Deras åsikter om vad som är bra för barn...

    SvaraRadera
  29. My

    Du kan omöjligt ha barn. Hade du det skulle du aldrig skrivit, det där om att skydda sina barn.

    Sorry, men mina barn fick ingen annan ma & pa. Hitintills har de överlevt. Vuxna måste ta vuxenbeslut som föräldrar. Ett föräldrarskap är inte statiskt. Beslut som man tagit för det ena barnet passar inte det andra barnet. Du vet? Barn är inte bara barn. De har sina personligheter och sina egna förutsättningar. Oc olika behov olika tider i sin utveckling.

    Pappan och jag kanske har fighter om många andra saker, men just om barnens skydd är vi rörande eniga. Och jag är glad att mina barns far inte utelämnar dem på nätet. Barnens intigritet ska vi föräldrar värna.

    Du kanske ff inte förstår slutsatsen, efter Daddys utspel, om våndan av att lägga ut sitt liv på nätet. Hur riskutsatta hans barn är.

    Om du nu är så himla säker på att det är rätt att exponera sina och andras barn på nätet så finner jag din anonymitet helt skruvad. Vem skyddar du egentligen? Jo dig själv! Det tar du dig rätten att göra. Bra så... Men barnen då, barnens anonymitet? Barnens intigritet?

    /L

    SvaraRadera
  30. L
    Som vanligt gör du din egen tolkning av det som skrivs.

    Om jag har barn eller inte vet bara jag.
    Har inte skrivit någonstans om det.

    Att ifrågasätta om du gör det som är bäst för dina barn är en reflektion utifrån det du skriver.
    Att påstå att man är perfekt som mamma är lite absurt, eftersom ingen är perfekt.
    Speciellt inte när det gäller barnen, där gör man massor av fel.

    När har jag skrivit att det är rätt att exploatera sina barn?
    Vet att jag undrat varför ingen skäller på alla de mammor/pappor som exploatera sina barn på Facebook, bloggar mm?
    Jag har också skrivit att jag förstår varför daddy gör det, men du får gärna kolla upp det åt mig om du vill.
    Kan ha glömt någon kommentar : )

    Att jag väljer att vara anonym just nu är mitt eget val, och du som också är anonym ska väl inte klaga på mig.
    Dubbelmoralens väktare är det du?

    Ja ja det är ialla fall ganska kul när du hetsar upp dig för småsaker : )

    SvaraRadera
  31. L

    Du får gärna leta upp stället där jag skriver att jag har barn eller inte, eller om det jag skrev om daddy ovan.

    Från och med nu kommer jag inte släppa igenom L och Anonym om det finns påhopp och dylikt i texten.
    Klarar ni att skriva utan påhopp är ni välkomna.
    L din senaste kommentar innehöll för många påhopp.

    Alla har vi våra skäl att vara anonyma, inget skäl är mer legitimt än det andra.

    Jo jag tycker du visar på en dubbelmoral när du anklagar mig för min anonymitet och själv kör anonymt : )
    Läser också på andra ställen det du skriver och dubbelmoralen lyser igenom många gånger.

    SvaraRadera