lördag 4 juli 2009

Till er män som har barn eller är tillsammans med en kvinna som gör allt för att hindra sitt ex från att träffa deras gemensamma barn.

Hur tänker ni?
Sväljer ni hennes berättelse med hull och hår?
Står ni bakom henne, för att det är så man ska göra?
Tänker ni tanken att det kanske, inte är riktigt så som hon säger?
Eller skiter ni bara i det, för att ni inte är drabbad?

Tänker ni någonsin tanken på vad som händer om/när det tar slut mellan er?

Hur kommer hon att behandla er?
Kommer ni få träffa ert/era gemensamma barn?
Hur mycket skit kommer hon att prata med sin nya kille om er?

En människa är oftast en vanemänniska.
Det man gör mot ett ex, gör man troligtvis mot nästa ex.

Fundera på hur många ex hon fortfarande har en bra relation med.
Har hon barn med flera?
Är det samma problem med alla pappor?

Tänk er tanken att hon får hindra er från att träffa ert/era barn, enbart baserat på att hon är mamma.
Det spelar ingen roll att du tagit lika stor del i uppfostran mm.
Du är pappa och inte lika viktig!

Detta får pågå obehindrat i Sverige, med politikers, socialförvaltningars, domstolarnas goda minne.

Samma frågeställning gäller självklart för det motsatta könet.
Nu skrev jag utifrån det manliga könet, eftersom jag anser att de diskrimineras mest i vårdnadsfrågor.

Tänk er också för om ni flyttar till hennes hemstad med barnen, och att ni sedan separerar.

Glöm tanken på att kunna flytta tillbaks med barnen till er hemstad igen.
Barnen blir kvar hos henne!
De har ju rotat sig där!
Det är bara att vackert bo kvar, eller att bara träffa barnen varannan helg.
Kanske inte ens det om det är väldigt långt mellan era hemorter.

Hoppas att hennes hemort inte är Kungsbacka, Stenungsund mfl.
Där får ni ingen hjälp från socialförvaltningen om ni bara är en pappa.

7 kommentarer:

  1. Hej! Lilla My.

    Jag tycker du har en intressant blogg. Jag har inga barn själv och vet nog inte om jag vågar skaffa några efter allt jag läst på liknande bloggar. Jag undrar bara ödmjukt vad det är som driver dig att fördjupa dig i detta moras av elände som dessa frågor är?

    Ha en trevlig dag i sommarvärmen!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att alla människor ska ha ett lika värde helt enkelt.

    Tycker inte om den diskriminering av pappor när det kommer till vårdnadsfrågor, som så många hävdar inte existerar.

    Anser att alltför många ser mamman som en jungfru Maria liknande person.
    Vilken man inte ska ifrågasätta på något sätt.

    Anser att problemet måste belysas.

    Ha det bra : )

    SvaraRadera
  3. Kmmer du att skriva något om de orättvisor som tjejer utsätts för också?

    SvaraRadera
  4. Antagligen kommer jag det också, så småningom.

    Just nu anser jag att pappadiskriminering behöver föras fram, och kommer antagligen skriva mest om det.

    Bara för att jag anser att pappor diskrimineras i vårdnadsfrågor, utesluter inte att jag tycker tjejer diskrimineras på andra sätt.

    Ställer du frågan till kvinnoföreningar som arbetar med jämställdhet för kvinnor, om de arbetar för jämställdhet för män ?

    SvaraRadera
  5. Låter vettigt Lilla My. får väl fortsätta kolla din blogg. :)

    SvaraRadera
  6. Samma här som dr Filip.

    Verkar vettigt och sansatt här.

    Får väl titta in lite då och då.

    Leroy

    SvaraRadera
  7. Välkomna : )
    Jag kommer inte släppa in kommentarer som innehåller påhopp mm.

    Håller man en normal och trevlig ton, så får man tycka vad man vill.

    : )

    SvaraRadera