måndag 6 juli 2009

Är Daddy censurerad på Newsmill?

Skulle gå in och läsa Daddys artikel på Newsmill, men den fanns inte kvar.
Läste sen på daddys blogg att det är fler som inte får upp den.
Sökte på Joakim Ramstedt och fick upp andra artiklar, men inte den senaste.

Kan det verkligen vara så att Newsmill har gett efter från påtryckningar från högre ort?
Vet inte riktigt vad jag ska tro, men funderingen går åt det hållet.

Mailade en fråga till Newsmill om varför Daddys senaste artikel inte längre finns kvar.
Vi får se om jag får svar senare.
Ska bli intressant att se.

Är det så att de tagit bort den pga att "någon/några" utövar påtryckningar visar det ganska tydligt att "någon/några" är rädda för debatten som pågår i bloggvärlden.

Ett gott tecken tycker jag, eftersom det visar att fler och fler läser och reagerar på det som pappor drabbas av.
Därav försöken att stänga av de vägar som kan sprida information från drabbade pappor, och de som anser att debatten är viktig.

Tror ändå inte att de lyckas stänga de vägar som sprider informationen om diskriminering av män.

10 kommentarer:

  1. Lilla MY !

    klicka på relationer på Newsmill.
    scrolla ner lite och där finns artikeln, samt ett svar från Hillevi Engström.
    Jag har ej hunnit läst allt, men artikeln finns.

    Lite svår att hitta, men vi får pusha den ite.

    SvaraRadera
  2. Hej igen !

    Hittade denna länk, där ser man alla inlägg av Joakim.

    http://www.newsmill.se/user/joakimramstedt

    SvaraRadera
  3. Du ska inte tillskriva Daddys lilla blogg allt för stort värde.

    Det behövs bara kloka ord från andra bloggare som ser spelet, reagerar och agerar.

    SvaraRadera
  4. Hej Lilla My!

    Har du fått något svar från Newsmill? Det verkar ju onekligen konstigt att de tagit bort Daddys artikel. Hoppas de har en bra förklaring.

    SvaraRadera
  5. Har kollat under relationer och hittar den fortfarande inte. Ska kolla igen : )

    Har sökt på Joakim Ramstedt och då kommer bara de gamla artiklarna fram.

    Har inte fått svar på mitt mail ännu.

    Att jag tillskriver Joakims blogg för mycket tror jag inte.
    Det är nog en del som är stressade av att han får många besökare. Hans blogg och artiklar på Newsmill sätter fart på debatten om pappor som diskrimineras.

    Nu ska jag leta på Newsmill igen, och hoppas att artikeln hittas.
    :)

    SvaraRadera
  6. Det var inte den artikeln jag letade efter, utan den som heter "Att jag får vara hos pappa samma tid".

    Har ngon hittat den?

    SvaraRadera
  7. Missade en bokstav i någon : )

    SvaraRadera
  8. Frida och Stefan7 juli 2009 kl. 23:58

    Kjell Daddys blogg, liten är det sista man kan kalla den, den uppmärksamhet den fått/får är det mest genomslagskraftiga vi skådat under de 3 år vi arbetat med dessa problem, En JÄTTE eloge till Daddy och alla ni andra som uppmärksammar den skrämmande hanteringen av barn i vårdnadsmål, det handlar alltför sällan om barnens rättigheter trots Brankonventionen, utan mammornas rätt till sina barn, som om barn vore någon ägodel, Barnen har rättigheter inte föräldrarna.
    www.pappa-barn.se

    SvaraRadera
  9. Kjells kommentar är helt obegriplig, jag förstår inte alls vad du menar ??

    SvaraRadera
  10. Jarri

    Din kommentar stoppades, eftersom jag inte anser att påhopp hör hemma här.

    SvaraRadera