lördag 20 juni 2009

Medberoende!

Kollar en del på Majas blogg, och just nu skrivs det en hel del om Daddy där(under daddyism).

Många är negativa till att han gått ut med sin och dotterns identitet.
Där finns de som använder allehanda påhopp och diagnoser.
Dels på daddy såklart, men även på oss som faktiskt håller med daddy.

Speciellt en är väldigt arg och kallar sig med rätta för Arg.
Han/hon har en eggressiv ton mot allt och alla som skriver till fördel för daddy.

Nu har jag fått diagnosen medberoende av Arg.

Jag tycker det är lite lustigt faktiskt.
Detta eftersom han/hon inte kan veta vem jag är, hur jag är som person, känner inte mig och vet inte vilken relation jag har till daddy, om jag känner daddy alls.

Fick även namnet "kåt dörrmatta" av en anonym.

Tycker att det säger mer om den som skriver dessa namn, än om den de namnsätter på detta vis.

Jag ser det som att de som slänger ur sig sådant, har tappat fokus på vad det egentligen handlar om.
De har inga fler argument.

Har även fått höra att jag inte håller på kvinnorna, eftersom jag anser att män diskrimineras i vårdnadsfrågor.
Varför måste man välja sida?
Jag vet att kvinnor diskrimineras på olika plan, men män diskrimineras också.
Vilket är väldigt svårt för många att ta in.
De anser att män ska sluta gnälla om att de diskrimineras.

Jag är kvinna och stolt över att vara det.
Tyvärr är jag inte lika stolt när jag läser och hör om hur många kvinnor behandlar män och barn.

Varför är det så svårt att tänka mänskligt?

4 kommentarer:

  1. Stå på dig Lilla My!

    mvh P

    SvaraRadera
  2. Herre jöses vilket fnitter anfall jag fick !!!

    Kåt dörrmatta ???!!!!

    Undrar om den finns att köpa på IKEA ? ;)

    SvaraRadera
  3. Ja du det fick jag också, och många av de jag berättat det för : )

    Den skulle bli en storsäljare på IKEA....

    SvaraRadera